Mayıs 13, 2013

Şifon Kumaştan Çiçek Yapımı

Evde küçük bir parça şifon kumaşım vardı. Çiçeği düşmüş tokamın üzerine bir çiçek yaparak hem tokayı hem kumaşı değerlendireyim dedim.



Önce kumaşı birçok kez katlayarak bir yaprak genişliğine getirdim ve tek seferde yaprak motifini kestim.


Kesilmiş olan kumaşın tamamına büzgü uyguladım.


Büzgülü şeridin bir ucundan başlayarak hem içe doğru yuvarladım hem de diktim.


Çiçek şekli verilmiş kumaşı sıcak silikon ile tokanın üzerine yapıştırdım. Aslına bakarsanız yapıştırdıktan sonra çiçek biraz zayıf göründü gözüme. Yaptığım yapraklı şerit daha uzun olmalıymış. Çiçek içime sinmeyince başka bir model denemek istedim.


Kalan kumaştan daireler kestim. Bir daireyi alta koydum, üstüne dörde katlanmış dört adet daire diktim. Sonra bir sıra daha dörde kesilmiş daireler diktim.



En son katı tek bir dörde katlanmış daireyi tam ortaya yerleştirerek tamamladım. Dikim esnasında boncuk da kullandım. Aralarından parlak, hoş bir görünüm verdi. Diğerinden daha derli toplu bir çiçek oldu. Diğer çiçeği söküp bunu yapıştırayım dedim ama maalesef o kadar sağlam yapışmıştı ki... Bu çiçeği de başka şekilde değerlendiririm artık.




2 yorum: