Mayıs 13, 2013

Dondurmalı İrmik Helvası

Yaz yaklaşırken en güzel tatlılar dondurmalı olanlardır herhalde. Yaz için bir tatlı tarifi de benden olsun dedim.

Malzemeler:
1,5 su bardağı irmik
125 gr tereyağı
1 su bardağı şeker
1 çorba kaşığı çam fıstığı
1 su bardağı süt
1 su bardağı su

Hazırlanışı:
Tereyağı ile irmiği hafif ateşte pembeleşinceye kadar kavuruyoruz. Fıstıkları ilave edip biraz daha kavuruyoruz. Su, süt ve şeker ilave edip biraz karıştırarak suyunu çektiriyoruz. 15-20 dakika demlendiriyoruz.

Helvamız ılıkken kalıbımızın içine biraz helva koyup ortasını çukurlaştırarak dondurma ile dolduruyoruz. Üzerini tekrar helva ile kapatıyoruz ve servis tabağına ters çeviriyoruz.



Siz servis ederken daha hoş bir süsleme yapabilirsiniz. Ben misafirlerim beklediği için dondurma erimeden yetiştirmek istedim ve sunumu için fazla uğraşamadım. Ama lezzetinden tam not aldım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder