Ocak 22, 2013

Elmalı Kurabiye

Geçtiğimiz hafta sonu yaptığımız doğum günü menüsünden herkesin beğendiği elmalı kurabiye tarifini sizlerle paylaşmak istedim
.
Malzemeler:
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 250 gr tereyağ
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 4 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
İç malzemeleri:
  • 3 adet elma
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı ceviz içi
  • 1 çay kaşığı tarçın
Elmaları rendeleyip toz şeker ile pişiriyoruz. Sonra içine ceviz ve tarçını ekleyip karıştırıyoruz, soğutuyoruz.
Yoğurt, yumuşak tereyağ, pudra şekeri,  vanilya, elenmiş un ve kabartma tozunu yoğuruyoruz. Merdane ile 0,5 cm kalınlığında açıp ağzı geniş bir su bardağı ile  kesiyoruz. Biraz açıp genişlettikten sonra bir tarafına hazırladığımız elmalı içi koyuyoruz, diğer tarafına bıçak ile çizik atıyoruz. Rulo yapıp ay şekline getiriyoruz. 175 dereceye ısıtılmış fırında 20-25 dakika pişiriyoruz. Servis etmeden önce üzerine pudra şekeri serpiyoruz.
Yapım aşaması fotoğrafları aşağıda yer almaktadır efendim. 
Afiyet olsun.












3 yorum:

  1. süper olmuş ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Tarifinizi görünce hemen yaptım,şuan fırındalar :) Sizinkiler daha güzel görünüyor,ben çizgileri sanırım az attım yada hamurları az büyükttüm

    YanıtlaSil
  3. Bugün denedim. Çok lezzetli oldular. Tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil