Şubat 12, 2013

Sodalı Poğaça

Hafta sonu kahvaltısına davet ettiğim misafirlerim için Ay Çöreği ve Sodalı Poğaça yaptım. Ay Çöreği tarifini her zaman yaparım ve herkes çok beğenir ama Sodalı Poğaça da bence nefis olmuştu.  Ay Çöreği tarifini de sizinle paylaşacağım ama önce bu pofidik poğaça tarifini paylaşmak istedim.



Malzemeler:

1 paket instant maya
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 şişe soda
1 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un

İçi için, ben kuru soğan ile kavurup tuz ve karabiber ile tatlandırdığım kıyma kullandım. Siz dilediğiniz şekilde peynirli veya patatesli iç hazırlayabilirsiniz.

Maya ılık süt ve şekerle karıştırılır. Sıvıyağ (ben zeytinyağı kullandım), soda ve tuz eklenir. Aldığı kadar un ile kulak memesi kıvamında yumuşak bir hamur elde edilir ve mayalanmaya bırakılır. Bu aşamada eğer vaktiniz varsa ılık bir ortamda üzerini bezle sararak bekleyebilirsiniz. Benim gibi vaktiniz yoksa hamuru ısıya dayanıklı bir kapta yapıp (cam gibi) üzerini streç film ile kaplayarak yaklaşık 50 derecede 10 dk ısıtılmış ılık fırında bekletebilirsiniz. Böylece daha kısa sürede mayalanır.

Hamur yaklaşık iki katı kadar kabardığında artık şekil verebilirsiniz. Söylediğim gibi vaktim kısıtlı olduğundan en kolay şekli verdim. Üzerine yumurta sarısı sürüp susam çörekotu veya benim gibi haşhaş serpebilirsiniz.

Tepside biraz daha bekletip tekrar kabarmalarını sağlayın. 180 dereceye ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dakika pişirin.




Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder