Kasım 15, 2013

Aşure


Muharrem ayı bitmeden aşuremizi yapalım diye düşündüm, evde olduğum bir gün yaptım aşureyi, tam da ayın 10'undan yapmışım. Bu da ayrı bir mutluluk oldu benim için. Tarifini de vereyim;

2 su bardağı buğday,
1 su bardağı nohut,
1 su bardağı kuru fasulye,
Yarım su bardağı kuru kayısı,
Çeyrek su bardağı kuru üzüm,
Çeyrek su bardağı kuş üzümü,
Çeyrek su bardağı  pirinç,
10-12 su bardağı su,
Yarım kg toz şeker,
Üzerini süslemek için fındık, kuru incir, nar ve tarçın

Bir gece önceden buğdayı, kuru fasulye ve nohutu bol su ile ıslatıyoruz. Ertesi gün nohutu ve fasulyeyi haşlıyoruz. 10-12 bardak su ile buğdayı pişirmeye başlıyoruz. Buğday pişmeye başlayınca içine haşlanmış nohut ve kuru fasulyeyi de ekliyoruz, özleşmeye başlayınca kuru meyveleri, pirinci ve şekeri ekliyoruz. Kuru üzümler şişene kadar pişiriyoruz.


Kaselere paylaştırdığımız aşurenin üzeri ince bir kabuk bağlayınca süslemesini yapıyoruz. Bir püf noktası olarak kuru incir pişerken içine konulursa aşurenin rengini karartıyor, bu yüzden ben üzerini süslerken kullanıyorum.

Herkese afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder