Aralık 25, 2013

Çizgili Patik




Çizgili patik dedim ama aslında ipim çizgili olduğundan patik de çizgili oldu :) Nako Lolipop ile ördüm. Yapılışına geçelim isterseniz.



4 numara şiş ile 25 ilmekle başlayıp 15 diş haraşo ördüm. Yukarıdan 7 ilmek kestim.


Kalan 18 ilmeğin 12 sini düz örüp 6 sını örmeden geri döndüm. Sonraki sırada tüm ilmekleri düz örüp geri döndüm. (Örgü bilenler için paspas örgüsü gibi diyelim.) Böylece uçta kalan 12 ilmek her defasında fazladan örüldüğü için örgünün uç kısmı genişliyor. Sonra 1 diş haraşo ördüm.


Bu şeklide 4 dilim oluşturduktan sonra kestiğimiz 7 ilmeği tekrar arttırıp 15 diş haraşo örerek patiği tamamladım. Dilimli kısım patiğin burnu olacak şekilde ikiye katlayıp diktim.


Arttırıp kestiğimiz 7 ilmeği geri katladım ve boğaz kısmına da ip geçirip ucunu ponpon ile süsledim.



Doğacak bebeğimiz güzel günlerde kullansın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder