Nisan 04, 2013

Vişneli Islak Kek

Hafta sonu annemin misafirlerine çayın yanına ikram etmek için kek yapacaktım. Farklı bir tarif denemeye karar verdim. Geçtiğimiz yaz bahçemizden çocuklarla birlikte toplayıp dondurucuda sakladığımız vişnelerimiz vardı. Onları değerlendirmek için vişneli kek yapmaya karar verdim.



Malzemeler:
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 çorba kaşığı kakao
Aldığı kadar un

Sosu için:
1 paket çikolata sosu
1 kase vişne

Önce hazır paket olarak satılan çikolata sosunu üzerinde yazıldığı şekilde pişirip soğumaya bırakıyoruz.



Kekini hazırlamak için; 2 yumurta ile şekeri çırpıyoruz. Ardından diğer malzemeleri de ilave edip aldığı kadar unla bir keke hamuru elde ediyoruz.



Kare ya da dikdörtgen borcamı yağlayarak kek hamurunun yarısını  döküyoruz. Sonra sırası ile vişneleri ve üzerine çikolata sosunu döküp kalan kek hamuru ile üzerini kapatıyoruz. 180 dereced yaklaşık yarım saat pişiriyoruz. İçine koyduğumuz çikolata sosu kek gibi katılaşmıyor. İçi ıslak kalıyor. Yanılıp da kek pişmedi zannetmeyin.



Fırından çıkınca üzerini ıslatacak kadar vişne suyu döküyoruz. Hatta ben biraz daha parlak görünsün diye vişne reçeli de kullandım.



Dlimleyerek servis yapıyoruz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder